Patiëntenomgeving
Wilt u uw dossier digitaal inzien? Ga in dat geval naar de patiëntomgeving MijnGezondheid.net en regel uw zorg wanneer het u uitkomt.
Huisartsgeneeskundige zorg voor kwetsbare doelgroepen
Telefoonnummer: 058-4401 111
Bereikbaarheid:
Medische klachten en medische vragen:
Digitaal patiëntenportaal MijnGezondheid.netOpent in een nieuwe tab:
Algemene vragen: info@gzcmedtzorgleeuwarden.nl
Neem contact op
Geopend:
maandag t/m vrijdag van 08:00 – 17:00 uur
Adresgegevens:
Cambuurplein 1
8921 RD Leeuwarden
Routebeschrijving
Wij hebben ruimte voor nieuwe patiënten.
++++++++++++++++++++++++++++
Wilt u uw dossier digitaal inzien? Ga in dat geval naar de patiëntomgeving MijnGezondheid.net en regel uw zorg wanneer het u uitkomt.
Wij geven als huisarts aan onze patiënten geen geneeskundige verklaring af. Zie hier voor: Geneeskundige verklaring | KNMG
Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten? Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.
MGZ-praktijk Leeuwarden is sinds oktober 2019 gevestigd in Leeuwarden aan het Cambuurplein 1.
Het gezondheidscentrum is ontstaan vanuit de vraag van zorgverzekeraar De Friesland; de huisartsenpraktijken zaten overvol en er was behoefte aan een praktijk die zich naast de reguliere patiënt vooral wilde richten op de patiënt uit de kwetsbare doelgroepen. De praktijk is gevestigd in een achterstandswijk waar zich veel problematiek concentreert op sociaal gebied, zoals armoede en verslaving.
Het assistentenspreekuur is op afspraak en bedoeld voor onder andere het verbinden van wonden, verwijderen van hechtingen, uitspuiten van oren, toedienen van injecties, controleren van de bloeddruk en het afnemen van uitstrijkjes. Ook de behandeling van wratten vindt plaats op afspraak.
GZC medTzorg Leeuwarden is in het bezit van een NHG-Praktijkaccreditering. De NPA laat zien dat onze zorg verantwoord is.
Vanwege beperkte personeelsbezetting tijdens de zomervakantie kan de wachttijd langer zijn dan u van ons gewend bent. Onze excuses voor het eventuele ongemak en dank voor uw begrip.
Op de volgende dagen zijn wij gesloten:
Wanneer u meerdere klachten heeft of als u voor een gesprek komt, kunt u vragen om een dubbele afspraak. De praktijkassistente is verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Als het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent, kan de huisarts naar u toe komen.
De praktijkassistente beoordeelt (eventueel in overleg met de huisarts) of een huisbezoek nodig is. Op de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of vervoer hebben om naar de praktijk te komen.
Onze praktijkassistentes zijn gediplomeerd. U kunt bij onze praktijkassistente een afspraak op het assistentenspreekuur maken voor de volgende behandelingen:
U kunt hiervoor op werkdagen vóór 10:30 uur telefonisch een afspraak maken.
U kunt uw afspraak 24 uur van tevoren afzeggen. Als u uzelf niet afmeldt, ontvangt u eerst een brief. Als dit een tweede keer gebeurd, dan krijgt u een factuur. Voor een enkele afspraak kost dit dit €12,50. Voor een dubbele afspraak kost het €25,00. Deze factuur van no show moet u zelf betalen en kunt u niet declareren bij uw zorgverzekering.
Als u te laat komt op de afspraak is het mogelijk dat de afspraak niet meer op dezelfde dag kan plaatsvinden. De praktijkassistente zal dit dan met u bespreken en eventueel een nieuwe afspraak maken.
De praktijkassistente heeft rond 10:30 uur overleg met de huisarts en zal als dit nodig is uw vragen/klachten bespreken. Alles wat voor 10.30 uur binnenkomt wordt besproken tijdens het overleg met de huisarts. Hierover kunt u na 14.00 uur terug bellen. Zaken die na 10.30 uur binnenkomen worden de volgende werkdag besproken tijdens het overleg.
Ben u niet tevreden of heeft u een klacht? Vertel het aan ons. Wij horen het graag. Wij proberen wat aan de klacht te doen en het samen op te lossen.
Vindt u het lastig of komt u er niet uit met ons? Dan kunt u de klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Samen zoekt u naar een oplossing voor de klacht of het probleem. Op de website van de SKGE vindt u het klachtenformulier. Vul altijd de naam van de arts en medTzorg in op het formulier.
Komt u er niet uit met de huisarts en de klachtenfunctionaris? U kunt dan bij de geschilleninstantie huisartsenzorg een uitspraak over uw klacht vragen. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en leden namens de patiënten en leden namens de huisartsen.
De geschilleninstantie doet een uitspraak. Daar moet de patiënt en de huisarts zich aan houden. Meer informatie vindt u op de website van www.skge.nl

