Klacht
Ben je een patiënt, cliënt of wettelijke vertegenwoordiger van een cliënt die verblijft in een instelling waar onze medTzorg-artsen zorg leveren, dan kun je rechtstreeks een klacht indienen bij de instelling waar de patiënt verblijft. De instelling zal dan contact met ons opnemen voor verdere afhandeling.
Als medewerker van een zorginstelling die gebruik maakt van onze diensten, kun je via dit formulier een klacht indienen.
Wil je een klacht indienen, dan is de afhandeling als volgt:
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij willen je klacht binnen 6 weken afhandelen. Lukt dat niet omdat er meer tijd nodig is, dan brengen wij je hiervan op de hoogte.
De klacht wordt doorgestuurd naar onze klachtenfunctionaris. Deze zal met alle partijen in overleg gaan en hoor en wederhoor toepassen om op die manier de gehele situatie in kaart te brengen en te proberen de klacht op te lossen. Onze klachtenfunctionaris wordt onafhankelijk ingezet.
Daarna zal de klachtenfunctionaris of de betrokken arts of regiomanager contact opnemen met de melder om de klacht te bespreken en eventuele oplossingen en/of verbeteringen te bespreken.
Kom je er samen met ons niet uit? Dan bestaat de mogelijkheid om je klacht te laten beoordelen door een derde instantie, bijvoorbeeld de Nationale Ombudsman.